Beeldzorg bij ZCN
Op afstand zorg verlenen, op het moment dat de cliënt hierom vraagt. Dat kan met beeldzorg.

Het vergroot de zelfstandigheid van thuiswonende ouderen en zorgt voor vervanging van of aanvulling op de dagelijkse zorg. Zorgcentrale Noord (ZCN) biedt beeldzorg voor uw cliënten. Volgens het geïndiceerde zorgplan zoeken medewerkers van ZCN naar behoefte contact met de cliënt. Dat kan variëren van alleen op afroep tot meerdere keren per dag volgens afspraak.

Een veelgehoord probleem van zorgverleners is dat zorgvragen vaak tegelijkertijd komen. Terwijl er onvoldoende medewerkers beschikbaar zijn de zorg te kunnen leveren. Met zorg op afstand kunt u via een beeldverbinding toch zorgen dat iedere cliënt die zorg krijgt die hij wenst en nodig heeft. Dit zorgt voor meer eigen regie bij de cliënt en voor uw medewerkers een besparing op reistijd. 

Bij ZCN regelen we dat uw cliënten en/of mantelzorgers hun weg weten te vinden in de digitale wereld van beeldzorg. Daar hebt u geen omkijken naar, terwijl uw cliënten toch de zorg krijgen die nodig is. Op een bij hen passende manier. Met één druk op de knop staan uw cliënten in veilige verbinding met een van onze medewerkers.

Dat kan via verschillende platforms. ZCN werkt met:

Compaan Mobiléa

Beeldzorg is voor uw cliënten een laagdrempelige en toegankelijke manier om zorg te krijgen. Zij zien op hun tablet of smartphone de zorgverlener met wie ze op dat moment spreken. Dat maakt het persoonlijk. Voor de centralist op de zorgcentrale geldt dat ze emoties kunnen zien en daarop kunnen inspelen. Dat maakt het voor zowel de cliënt als de zorgverlener persoonlijk en leuk. 

 

Beeldzorg ondersteunt bij:

  • Verpleegkundige handelingen: wond- en stomazorg, injecteren, katheteriseren
  • Persoonlijke verzorging: ondersteuning bij verzorgende handelingen, zoals het aantrekken van steunkousen, ondersteuning bij de maaltijd
  • Begeleiding bij dagelijkse structuur en mentale gezondheid

Medewerkers van ZCN kunnen zowel de cliënt zelf als de mantelzorger ondersteunen via beeld.

Hoe ondersteunen we bij ZCN?

  1. Volledig overnemen:
    ZCN zorgt voor een totaalpakket voor geplande en ongeplande zorg voor uw cliënten.
  2. Overnemen op specifieke onderdelen:
    Bijvoorbeeld alleen de geplande oproepen, of juist alleen de ongeplande hulpvragen. Of wanneer uw medewerkers niet beschikbaar zijn. 
  3. Overnemen op specifieke tijden:
    ZCN wordt uw achterwacht op de tijden die u wenst en sluit aan op uw werkwijze en processen. Eventueel als overloop. 

Voorbeeld uit de praktijk

'We helpen een oudere mevrouw met dementie bij het klaarmaken van haar maaltijd tussen de middag. Wij bellen haar tussen 12 en half 1 en geven instructie: haal de maaltijd uit de koelkast, prik gaatjes in de folie, zet het in de magnetron. In de tijd dat de maaltijd in de magnetron staat, maken wij een praatje met haar. “Hoe gaat het met u, wat gaat u doen vandaag?” Het is belangrijk dat ze elke dag iemand spreekt. We doen niet alleen maar ons ding: onze zorg gaat veel verder dan alleen de instructie.'