Zorgcentrale Noord klanttevredenheidsonderzoek

Geplaatst op: 11 januari 2021

Eind vorig jaar vroeg Zorgcentrale Noord (ZCN) aan opdrachtgevers hoe tevreden zij zijn over de dienstverlening van de zorgcentrale. Meer dan ooit deden opdrachtgevers mee aan het klanttevredenheidsonderzoek: 62% vulde de vragenlijst in. Marlyse-Research voerde het onderzoek uit voor ZCN. Opdrachtgevers lieten weten heel tevreden te zijn over de dienstverlening. Want zij waarderen de bereikbaarheid van de centrale, klantgerichtheid en kwaliteit met een mooi gemiddeld rapportcijfer van een 7,9.

De rapportcijfers voor de drie gemeten diensten bereikbaarheid, medicatiecontrole en persoonsalarmering liggen dicht bij elkaar. Eén respondent merkt op: ‘Omdat we met ZCN samenwerken zijn we in staat meerdere producten aan te kunnen bieden aan ons cliëntenbestand. Dit is erg prettig, fijn en leuk! Ook goed voor de ontwikkeling in de thuiszorg’. Een andere respondent laat weten: ‘Zorgcentrale Noord staat dicht bij haar klanten’.

Opdrachtgevers typeren de medewerkers van ZCN als vriendelijk, meedenkend, klantgericht, oplossingsgericht, met doorgaans een snelle reactie op vragen. De accountmanagers krijgen zelfs een 8,5 van de opdrachtgevers. 

Natuurlijk werd ook de vraag gesteld waarin ZCN nog kan verbeteren. Met de aangegeven punten gaat ZCN vanzelfsprekend aan de slag. Daarvoor gaan de medewerkers in teams nauwkeurig de onderzoeksresultaten bij langs om zo de dienstverlening nóg verder te verbeteren. Het klanttevredenheidsonderzoek wordt komend najaar weer gehouden.